This is a picture from an article called "The Rescuing Hug".  The article details the first week of life of a set of twins, Kyrie (red dot) and Brielle (blue dot).

Apparently, each were in their respective incubators, and one was not expected to live.  A hospital nurse fought against the hospital rules and placed the babies in one incubator.  When they were placed together, the healthier of the two threw an arm over her sister in an endearing embrace.  The smaller baby's heart rate stabilized and her temperature rose to normal. 

They both survived, and are thriving, in fact, the two girls went home to share a crib, and still snuggle.  The twins are happy kindergartners now.  The hospital changed their policy after they saw the effect of putting the two girls together, and now they bed multiples together. 

Let us not forget to embrace those whom we love and never underestimate the power of a hug!

今天牧師與我們分享了這個故事
請我們給身邊的教友們一個HUG
有時候一個溫暖的擁抱
勝過任何言語上的鼓勵
這讓我想起

每年姑姑們回台都會先給我們一個擁抱
小時候總覺得很不習慣
但是越長大越覺得這一個很美好的舉動
之後她們回來我總是第一個衝上去抱住她們
讓家人知道她們的歸來是被期待的

有一個很久的朋友驟逝
他帶我去了朋友的墓
在我終於控制不住自己大哭後,他什麼也沒說
只給了我一個很溫暖的擁抱

哭得更嚴重了
因為他的支持很直接的傳達到我的心裡面

有時候
對朋友
對家人
對另一半
無法用言語傳達我的愛時
我會選擇擁抱

而我現在最想抱的是

妳要加油
我們都會在妳的身邊

arrow
arrow
    全站熱搜

    劉丹丹 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()